Turundusmaailm areneb kiiresti ning ettevõtted on hakanud leidma erinevaid võimalusi oma turundusvajaduste katmiseks, olgu selleks lepinguline turundustöötaja, turunduse freelancer või ajutine turundusjuht ehk interim turundusjuht ehk turundusjuhi teenuse sisseostmine.
Interim turundusjuhi kaasamine on Eestis veel uus lähenemine, kuid maailmas on see laialdaselt levinud viis oluliste muudatuste elluviimiseks ja turundusprojektide juhtimiseks. Olgu siinjuures kohemainitud, et Turundusbutiik pakub mitte ainult interim turundusjuhi teenust, vaid täidab iga lünga turundustiimis – olgu see turundusspetsialist, – koordinaator, – projektijuht, digiturunduse spetsialist vms ametikoht.
Millal on mõistlik kaasata interim turundusspetsialist või – juht või turundusjuhi teenus sisse osta?
Peamiselt vajatakse interimi abi muudatuste läbiviimisel või uute projektide käivitamisel, aga ka näiteks järgmistel juhtudel:
- olete värbamas uut turundustiimi liiget ning vajate abiväge, et uue inimese alustamiseni turunduspall maha ei kukuks;
- teie turundustiimi liige on pikalt töövõimetuslehel, sabbaticalil või lapsehoolduspuhkusel;
- ettevõtte on algus- või kasvufaasis ning vajab turundustuge, kuid mitte täis – või poole kohaga, vaid hoopis näiteks 1-2 päeva nädalas;
- ootamas on ees suuremahuline kampaania, kuhu on teatud perioodiks vaja abikätt;
- ettevõtte turundusvajadused on väikesed, kuid on vajadus iseseisva, initsiatiivika ja kogenud spetsialisti järgi 1-2 päeva nädalas
- vajate väga konkreetseid oskusi oma tiimi – näiteks digireklaamide spetsialisti või SEO võlurit;
- võtmeisiku ootamatu lahkumine organisatsioonist, ajutine asendamine teatud perioodil
Kuidas näeb turundusjuhi teenuse sisseostmine välja praktikas?
Minu kogemus siiani näitab, et vajadus interim turundusspetsialisti järgi tekib vaat, et üleöö. Seetõttu proovime Turundusbutiigis olla väga paindlikud ja vastutulelikud ning hüpata paati nii kiiresti, kui kliendil vaja. Mida on meil aga interim turundusjuhina enne ettevõttesse tulekut mõista?
-
Mis on täpne probleemipüstitus või tegevused, millega hakkame tegelema
See on väga oluline selleks, et suudaksime Sulle pakkuda parimat võimalikku teenust. Mida täpsemini oskad Sa sõnastada, mis on Sinu ootused interim turundusspetsialistile, seda paremini saame meie oma teenust pakkuda, hinnastada ja planeerida. Siin aitavad kaasa juba olemasolevad ametijuhendid või lihtsalt nimekiri tegevustest, millega Turundusbutiik peaks tegelema.
Suurepärane oleks, kui saaksid olla võimalikult spetsiiiline. Häid spetsialiste on teadagi vähe ja nende värbamine võib olla keeruline, kohati laisa võimatu. Kes on hea Meta reklaamide spetsialist, ei pruugi olla tugev copywriter, tugev sotsiaalmeedia spetsialist ei pruugi olla hea strateeg ega analüütik jne.Turundusvaldkond on äärmiselt lai ning spetsialiseerumisvõimalusi meeletult. Esmalt tulebki tööandjal/ tellijal selgeks teha, millist pädevust on ettevõttel kõige enam vaja. See kehtib nii palgatöötaja värbamisel kui teenuse sisseostmisel.
-
Kui kauaks ootate ajutist turundusjuhti enda juurde
Ajutine turundusjuht liitub organisatsiooniga tavaliselt kindlaks ajaperioodiks, et saavutada planeeritud eesmärk. Koostöö pikkus sõltub projektile püstitatud eesmärkidest ja töömahust, ulatudes paarist nädalast kuni paari aastani.
Tavapäraselt on see aeg:
- kuni uue lepingulise töötaja leidmiseni (kui tuleme ettevõttesse värbamisperioodil), st umbes 2 kuud;
- kampaaniaperiood, näiteks oktoober kuni jaanuar kaubanduse valdkonnas;
- kuni töötaja naasmiseni töövõimetuslehelt / lapsehoolduspuhkuselt / pikalt puhkuselt;
- tähtajatult. See vorm on levinud siis, kui ettevõtte turundusvajadused on väikesed ning turundusteenuse osutaja töötab ettevõtte hüvanguks fikseeritult näiteks 16h nädalas
-
Mis koormusega on ettevõttel turundusspetsialisti vaja?
See sõltub tugevalt sellest, mis mõtted tekkisid punktis number 1. Kas kaasatud spetsialist on üks lüli, mis toetab turundusmeeskonna tööd mingil teatud perioodil näiteks 2 päeva nädalas või vastutab ta hoopis osakonna juhtimise eest täiskohaga?
Lepinguline turundusspetsialist vs turundujuhi teenuse sisseostmine
See on küsimus, mida paljud ettevõtted endalt küsivad.
Turundusbutiiki jõuavad tavaliselt kliendid, kellel on:
a) väikesed turundusvajadused,st u 8-20 tundi nädalas, kuid soovivad siiski kogenud ja initsiatiivikat professionaali kaasta;
b) kes vajavad umbes 4-6 nädalat täiskohaga lepingulise töötaja asendamist.
Selleks, et mõista, mis on ettevõttel mõistlikum, kas palgatöötaja või freelancer turundaja / interim turundusspetialist, oleks mõistlik vaadata otsa numbritele.
Palgad.ee andmetel on hetkel (2024.a III kvartal) turundusjuhi / digiturundusjuhi keskmise netopalga madalam ots Harjumaal umbes 2400€ juures. See tähendab tööandjale igakuist palgafondi ligikaudu 4164€:
Sellele summale lisandub puhkusefond, töövahendite soetamine (arvuti, telefon, litsentsid nagu Adobe, MsOffice, viirusetõrje jne), hüved (haiguspäevade hüvitamine, firmaüritused, tervisekompsensatsioon, koolitused jne), mis lisab kuus umbes 500€ lisakulu. Seega on täiskohaga töötaja maksumus tööandjale ca 4700€ ühes kuus.
Väga oluline aspekt, mida tööandja peaks meeles pidama on see, et turunduse vabakutseline või ajutine turundusspetsialist esitab arve vastavalt kokkulepitud sisule – tunnipõhiselt produktiivsete tundide eest (Turundusbutiik logib kõik tegevused Toggle keskkonnas) või vastavalt eesmärkide saavutamisele. Väline turunduspartner ei küsi tasu kohvipausi või hambaarstil käidud aja eest, samuti mitte puhkusetasu või tasu töövahendite soetamise eest. Lihtsustatult öeldes küsib vabakutseline turundaja tunnihinna ning töö tellija ei ühegi muu lisakulu pärast muretsema.
Keskmine kontoritöötaja on produktiivne 2h53min päevas , kuid ta tasustatakse 8h eest. Kui nüüd jagada selle töötaja palgafond produktiivsete tundidega (lihtsuse mõttes arvestame tundideks 3h päevas), saame kuu tundide arvuks 60 ning tunnitasuks 4700:60= 78,3€ . Siin peitubki tihtipeale ettevõtja jaoks vastus.
Ma tahaks aga kogu südamest rõhutada, et töö tellija peab kindlasti siinjuures meeles pidama, et kui ta ostaks kogu ettevõtte töötajaskonna sisse teenusepakkujatena, siis kannatab suure tõenäosusega ettevõtte kultuur, inimeste rahulolu, seotus jne. Palju maagilist juhtub just nende “mitteproduktiivsete” tundide ajal ning seda on juba raske alahinnata.
See ongi suurepärane koht, kus ettevõtja saab enda jaoks läbi mõelda, mis on tema hetkevajadused ning mis on mõistlikum, kas lepinguline töötajata, freelancer või interim turundaja teenus.
Kui saan Sind valiku tegemisel aidata, broneeri TASUTA 30-minutiline kohtumine ning leiame just Sinu vajadustele vastava lahenduse.